Strona główna Komunikacja PKP ulepszy informacje dla pasażerów

PKP ulepszy informacje dla pasażerów

Podróżni na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Włochy niebawem będą korzystać z dodatkowych informacji ułatwiających przejazd. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. montują nowy system dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP).

Wyświetlacze oraz infokioski i kamery umieszczane są na peronach w ramach modernizacji linii nr 447. Pasażerowie będą korzystać z dodatkowych informacji o rozkładzie jazdy, dzięki montowanemu systemowi dynamicznej informacji pasażerskiej. Ponad 140 wyświetlaczy, infokioski oraz zapowiedzi głosowe ułatwią codzienne podróże.

Nowe urządzenia: infokioski, wyświetlacze, głośniki, zapewnią dogodne informacje w podróżach ze zmodernizowanych przystanków Milanówek, Brwinów, Parzniew, Piastów, Warszawa Ursus, Warszawa Włochy i stacji Pruszków. Dodatkowo system będzie zainstalowany na przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek.

Przy każdej z krawędzi peronu i w przejściach podziemnych, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przewidziały ekrany wyświetlające komunikaty o przyjazdach i odjazdach pociągów. Będą też infokioski, na których pasażer będzie mógł sprawdzić rozkładem jazdy pociągów.

SDIP obejmuje też zapowiedzi głosowe zintegrowane z komunikatami na wyświetlaczach. W przypadku zmian w rozkładzie jazdy, system jest aktualizowany, by pasażer otrzymywał bieżące informacje ułatwiające podróż.

Obecnie wykonawca kończy montaż urządzeń. Będzie 142 wyświetlaczy, 340 głośników, 17 infokiosków oraz 181 kamer monitoringu. Uruchomienie systemu informacji dla pasażerów zaplanowane jest przed grudniową zmianą rozkładu.

Kamery i system monitoringu zapewnią większe bezpieczeństwo podróżnym. Będzie dokładniejszy nadzór i ochrona obiektów przed dewastacją. Na każdym z przystanków stały podgląd zapewni od 14 do 35 kamer.

System dynamicznej informacji pasażerskiej – SDIP, montowany jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)”. Wartość inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 mln zł (netto). Projekt w 85% współfinansowany jest z mechanizmu CEF – Łącząc Europę.

Pierwotny termin zakończenia inwestycji przewidziany był w lutym 2019 r. Ze względu na liczne kolizje oraz dodatkowy zakres prac ostateczny termin został zmieniony.

System w liczbach:

  • 181 kamer monitoringu
  • 17 infokiosków z rozkładem jazdy
  • 142 wyświetlaczy
  • 340 głośników